Κυριακή 25 Δεκεμβρίου 2011

ΣΤΕΙΛΤΕ ΕΝΑ ΒΙΒΛΙΟ ΣΤΟ ΚΑΣΤΕΛΟΡΙΖΟ

Στείλτε ένα ΒΙΒΛΙΟ, ακόμα και απ´ αυτά που έχετε ήδη διαβάσει, στο ΚΑΣΤΕΛΟΡΙΖΟ. Το φθηνότερο ακριβό σας δώρο για τη Νέα Χρονιά...
Γράψτε στην πρώτη σελίδα την αφιέρωση σας ή το μήνυμα σας
και στείλτε το με ένα απλό γραμματόσημο (κόστος γραμματ. από 1,90 έως 2,12ευρώ) στοιχεία παραλήπτη: Δημοτικό Σχολείο Καστελορίζου ΤΚ 85111.
Από τη βιβλιοθήκη σας στο Καστελόριζο
Μαθαίνω για το Καστελόριζο. Δηλώνω παρών.
Ας γίνει το βιβλίο, που κιτρινίζει στη βιβλιοθήκη σας, η αόρατη κλωστή που θα σας δέσει για πάντα με το ωραιότερο νησί του Αιγαίου.
Ενεργοποιήστε την ευαισθησία των παιδιών σας.
Δώστε το πρότυπο ως γονείς και ως εκπαιδευτικοί.
Προωθήστε παντού αυτή την πρωτοβουλία σε συλλόγους, φίλους, επαφές μέσω mails
Στείλτε κάθε είδους βιβλίο (Παιδικό, Εκπαιδευτικό, Λογοτεχνικό, Ιστορικό, Επιστήμης). Τα βιβλία δεν απευθύνονται μόνο στους μαθητές του Δημοτικού Σχολείου αλλά σε όλους τους κατοίκους του νησιού (δεν είναι και πολλοί άλλωστε).
https://www.facebook.com/events/198471023570728/

Παρασκευή 23 Δεκεμβρίου 2011

Η ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ ΛΟΤΗ ΠΕΤΡΟΒΙΤΣ ΑΝΔΡΟΥΤΣΟΠΟΥΛΟΥ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ

Την Παρασκευή 16 Δεκεμβρίου 2011 στο σχολείο μας, το οποίο είναι ένα από τα 961 ολοήμερα δημοτικά σχολεία με Ενιαίο Αναμορφωμένο Πρόγραμμα, είχαμε τη χαρά και την τιμή να φιλοξενήσουμε τη συγγραφέα και επίτιμη Πρόεδρο του Κύκλου του Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου (ΙΒΒΥ Ελλάδας) κ. Λότη Πέτροβιτς-Ανδρουτσοπούλου.
Συγκεκριμένα οι μαθητές της Δ΄ και ΣΤ΄ τάξης, συμμετέχοντας στο πιλοτικό πρόγραμμα "Καινοτόμες Δράσεις Ενίσχυσης της Φιλαναγνωσίας των μαθητών" που εκπονεί το σχολείο μας και έχει σχεδιάσει το Εθνικό Κέντρο Βιβλίου (ΕΚΕΒΙ), από την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς επέλεξαν να μελετήσουν το έργο και τη βιογραφία της πολυβραβευμένης Ελληνίδας συγγραφέως, δημιούργησαν με αφορμή τα κείμενά της και προβληματίστηκαν γύρω από σημαντικά κοινωνικά ζητήματα που πραγματεύεται. Επιστέγασμα του προγράμματος αυτού ήταν η επίσκεψη της κ. Πέτροβιτς στο σχολείο μας, η οποία διήρκησε δύο (2) ώρες.

Την 1η ώρα η συγγραφέας συναντήθηκε με τους μαθητές της Έκτης (ΣΤ΄) τάξης. Τα παιδιά  είχαν μελετήσει τα μυθιστορήματά της: ΤΟ ΤΣΙΜΕΝΤΕΝΙΟ ΔΑΣΟΣ, ΚΑΝΑΡΙΝΙ ΚΑΙ ΜΕΝΤΑ & ΤΑ ΤΕΡΑΤΑ ΤΟΥ ΛΟΦΟΥ , μαγεύτηκαν από τη δύναμη γραφής της Ελληνίδας Δημιουργού, και τη στιγμή της συνάντησης, σε μια ατμόσφαιρα γιορτής, της γιορτής του βιβλίου, συνομίλησαν μαζί της, θαύμασαν τη δύναμη και την ειλικρίνεια των λόγων της και μοιράστηκαν εμπειρίες και προβληματισμούς. Στο τέλος η συγγραφέας υπέγραψε τα βιβλία της και αντάλλαξε ευχές με τα παιδιά και τις δασκάλες τους.
Τη 2η ώρα ακολούθησε η συνάντηση με τους μαθητές της Τετάρτης (Δ΄) τάξης.
Σας παραθέτουμε απόσπασμα από το κείμενο της δασκάλας της τάξης κ. Δημητρίου Ελισάβετ:
"Οι μαθητές της Δ΄ τάξης  την  υποδέχτηκαν με ενθουσιασμό και αγάπη. Μοιράστηκαν μαζί της ανησυχίες και απορίες τους σχετικές με συγκεκριμένα βιβλία της  που ήρθαν σε επαφή καθώς και δικές της μνήμες από την παιδική της ηλικία.
Παρουσίασαν το  βιβλίο  που έφτιαξαν, με αφορμή το μυθιστόρημα: «Ο καιρός της σοκολάτας», συμβολικά της χάρισαν σοκολάτες και τέλος της ζήτησαν να υπογράψει τα εξής έργα της που είχαν διαβάσει:
« Ο καιρός της σοκολάτας»
«Ιστορίες που κανένας δε ξέρει»
«Σπίτι για πέντε»
«Ποιος θα γράψει για το σκύλο»
«Το παιδί από τη θάλασσα» "

Απολαύστε μερικές φωτογραφίες από την επίσκεψη της κυρίας Λότης Πέτροβιτς στην τάξη μας.
 

ΕΚΔΗΛΩΣΗ - ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΗ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ

Τη Δευτέρα 12 Δεκεμβρίου, του Αγίου Σπυρίδωνος επισκόπου Τριμυθούντος του Θαυματουργού, οι μαθητές της Πέμπτης (Ε΄) και (ΣΤ΄) τάξης, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα του Παιδιού (11/12/2011) είχαν την ευκαιρία να απολαύσουν ένα εξαιρετικό ντοκιμαντέρ με θέμα την αναπηρία αλλά και να γνωρίσουν από κοντά τη σκηνοθέτριά του.
Ο λόγος για το βραβευμένο με το 2ο Βραβείο καλύτερης ταινίας μεγάλου μήκους ντοκιμαντέρ στο "2ο Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ και Αναπηρία", Αθήνα 2008, που φέρει τον τίτλο "ΑΚΟΥΣΕ ΜΕ", τη σκηνοθεσία του οποίου επιμελήθηκε με ιδιαίτερη ευαισθησία και επιτυχία η  σκηνοθέτης κυρία Μαριάννα Οικονόμου.
Τα παιδιά αμέσως μετά την προβολή που πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου συναντήθηκαν με την κυρία Οικονόμου μίλησαν μαζί της, εξέφρασαν τις απορίες και προβληματισμούς τους και ανέδειξαν μαζί με ευαισθησία και λεπτότητα το κουράγιο και την ψυχή που μπορεί να έχει ένας έφηβος με κινητική αναπηρία.
Στο σημείο αυτό πρέπει να πούμε ότι την ιδέα αλλά και την όλη οργάνωση της εκδήλωσης είχε η εκπαιδευτικός του σχολείου μας κυρία Ρούλα Πουσπουρίκα, την οποία και ευχαριστώ από καρδιάς.
Εκ μέρους βεβαίως και των υπολοίπων εκπαιδευτικών κκ. Χριστίνας Μανωλάκου, Βέτας Λουκή και Μαρίας Γιαλεσάκη, δασκάλων των συγκεκριμένων τάξεων να ευχαριστήσουμε  την κυρία Μαριάννα Οικονόμου για τη χαρά και συγκίνηση που μας προσέφερε με το ντοκιμαντέρ της αλλά και για την τιμή που μας έκανε να επισκεφτεί το σχολείο μας και να συνομιλήσει με τα παιδιά.
Σε ευχαριστούμε Μαριάννα μας!!

Παρακάτω σας παραθέτουμε κάποιες λίγες στιγμές από τη συνάντηση αυτή...




ΜΕ ΜΙΑ ΕΛΙΑ ΠΑΙΖΩ - ΜΑΖΕΥΩ - ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ

Στα μέσα Νοέμβρη και στα πλαίσια του προγράμματος Περιβαλλοντικής Αγωγής με τίτλο: "Το σχολειό μου αγαπώ, στην αυλή του παίζω, μαζεύω, δημιουργώ" οι μαθητές της Πέμπτης Ε΄ τάξης του σχολείου μας με τη δασκάλα τους κ. Μανωλάκου Χριστίνα και το γράφοντα εφοδιάστηκαν με χτένια, κλαδευτήρι, πριόνι, σκάλα και νάιλον "ελαιόπανα" και συμμετείχαν στο μάζεμα της ελιάς που βρίσκεται στην αυλή του σχολείου.
Η χαρά μας μεγάλη, η αγωνία και η ανυπομονησία απερίγραπτες και το μεράκι των μαθητών /-τριών μετέτρεψαν την έναρξη του προγράμματος σε γιορτή.
Σε όλους δόθηκε η δυνατότητα να πιάσουν τα χτένια, οι πιο θαρραλαίοι μάλιστα σκαρφάλωσαν στη σκάλα και οι ελιές έπεσαν βροχή στο "ελαιόπανο".
Η σοδειά ικανοποιητική, δυο (2) κουβάδες ελιές που μετά τα Χριστούγενα θα είναι έτοιμες προς βρώση.
Στο μεταξύ η ελιά κλαδεύτηκε, κουρεύτηκε, καλλωπίστηκε και είναι έτοιμη πια να προσφέρει για άλλη μια χρονιά τα θεία δώρα της .
Και του χρόνου, παιδιά!
Στο σημείο αυτό να ευχαριστήσουμε τον πατέρα, γεωπόνο στο επάγγελμα, μαθήτριά μας που είχε την καλοσύνη να μας παραχωρήσει τα απαραίτητα εργαλεία για το λιομάζεμα.

Οι φωτογραφίες που παραθέτουμε είναι ένα μικρό απόσπασμα των στιγμών που ζήσαμε κατά τη διάρκεια της δράσης μας αυτής.





Κυριακή 18 Δεκεμβρίου 2011

ΓΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΟ BAZAAR

ΘΑΥΜΑΣΙΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ ΜΕ ΓΟΥΣΤΟ ΚΑΙ ΜΕΡΑΚΙ
ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΑΣ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΤΑΞΕΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΔΑΣΚΑΛΟΥΣ ΤΟΥΣ


 










 

ΤΑ ΥΛΙΚΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ ΜΑΣ
ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ
ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΘΕΡΜΑ!

Δευτέρα 5 Δεκεμβρίου 2011

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ Α΄ ΤΡΙΜΗΝΟΥ

Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες,
σας ενημερώνουμε ότι την Τρίτη 20 Δεκεμβρίου 2011, αμέσως μετά τη λήξη του πρωινού προγράμματος μαθημάτων, ώρα 14.00΄, θα γίνει επίδοση των βαθμών του α΄τριμήνου και ενημέρωση από τους διδάσκοντες για την πρόοδο των μαθητών/-τριών.
Επίσης την ίδια μέρα (βλπ. Πρόσκληση σε Χριστουγεννιάτικο Παζάρι προηγούμενης ανάρτησης) το Σχολείο θα ανοίξει για το κοινό στις 13.15΄, προκειμένου να σας υποδεχτεί στο Χριστουγεννιάτικο Παζάρι, για το οποίο μαθητές και δάσκαλοι ετοιμάζουν θαυμάσιες χριστουγεννιάτικες κατασκευές.
Με εκτίμηση!
Οι εκπαιδευτικοί και ο Διευθυντής του Σχολείου  
2ο ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΑΕΠ ΜΕΛΙΣΣΙΩΝ

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΕ
ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΟ ΠΑΖΑΡΙ


Τρίτη 20 και Παρασκευή 23 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2011
Αίθουσα Πολλαπλών Χρήσεων του σχολείου
17ης Νοέμβρη 9 & Ν. Ροδώνης
ΜΕΛΙΣΣΙΑ

ΕΣΤΙΑ ΠΑΡΟΧΗΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΣΤΟ ΔΗΜΟ ΠΕΝΤΕΛΗΣ

Δημιουργία Εστίας Δωρεάν Παροχής Τροφίμων, Ρούχων & Οικιακού Εξοπλισμού στο Δήμο Πεντέλης.
Για πληροφορίες κάντε κλικ στον υπερσύνδεσμο της παραπάνω πρότασης.

Σάββατο 26 Νοεμβρίου 2011

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΕ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΟ ΠΑΖΑΡΙ

Το σχολείο μας, το 2ο Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο ΕΑΕΠ Μελισσίων, στην προσπάθειά του να εξασφαλίσει περισσότερους πόρους, διοργανώνει στο χώρο του σχολείου Χριστουγεννιάτικο Παζάρι την Τρίτη 20 και την Παρασκευή 23 Δεκεμβρίου 2011, με χριστουγεννιάτικες εντυπωσιακές κατασκευές (χριστουγεννιάτικα διακοσμητικά πιάτα, χριστουγεννιάτικες συνθέσεις, κουτιά δώρων, καλαθάκια με γλυκίσματα, ημερολόγια, κεριά και μπεγλέρια, βαζάκια με ρεσό κ.ά.) που θα δημιουργήσουν οι μαθητές μας και γλυκά που θα ετοιμάσουν για σας οι μανούλες τους .
Στην προσπάθειά μας αυτή έχουμε κοντά μας από την πρώτη στιγμή  αρωγούς και υποστηρικτές  τα μέλη του Δ.Σ. του Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων του σχολείου, τους οποίους και ευχαριστούμε ολόψυχα για την μέχρι τώρα συνεργασία μας.
Καλούμε λοιπόν όλους τους γονείς των μαθητών μας να ανταποκριθούν στο κάλεσμα αυτό και στην προσωπική πρόσκληση βοήθειας που θα λάβουν από τα παιδιά-μαθητές και τους εκπαιδευτικούς των τάξεων.
Και την εβδομάδα από 20 μέχρι 23 Δεκεμβρίου (προσεχώς θα δημοσιευθεί σχετική ανακοίνωση των ωρών λειτουργίας) όπου θα βρίσκεται σε εξέλιξη το Χριστ. Παζάρι σας προσκαλούμε να γιορτάσουμε όλοι μαζί τον ερχομό της Γέννησης του Θεανθρώπου και να μοιραστούμε τις λιχουδιές και τα εντυπωσιακά δημιουργήματα των παιδιών μας, ενισχύοντας  παράλληλα το Παζάρι και το σχολείο μας.
Σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων!

Για το Σχολείο        
Μερκούριος Αυτζής    
Διευθυντής          

Παρασκευή 25 Νοεμβρίου 2011

Η ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ

Ως θεματοφύλακας της παιδείας και της ασφάλειας των παιδιών και μαθητών του, το σχολείο στα πλαίσια της προσπάθειας που καταβάλλει για να επιτελέσει το πολυδιάστατο έργο του, οφείλει να επισημαίνει  εκτός από τους ορατούς κινδύνους και εκείνους που είναι αόρατοι ή καμουφλαρισμένοι.
Ένας από αυτούς είναι η ανεξέλεγκτη πλοήγηση στο διαδίκτυο και η χρήση του fb, τα οποία τα παιδιά μαθητές γνωρίζουν και επισκέφτονται καθημερινά από μικρή ηλικία, δυστυχώς τις περισσότερες φορές χωρίς την καθοδήγηση του ενήλικα γονέα τους και χωρίς φραγμούς.
Απευθυνόμενοι λοιπόν πρωτίστως στους μαθητές μας και κατά συνέπεια στους γονείς και κηδεμόνες τους, δημοσιεύουμε το συγκεκριμένο κείμενο και μέσω αυτού ανακοινοποιούμε τα παρακάτω εκπαιδευτικά σποτάκια, δάνεια από την εκπαιδευτική τηλεόραση:
1. Οδύσσεια στο διαδίκτυο: Επεισόδιο 1ο: "Στο δρόμο για την Ιθάκη"

2. Οδύσσεια στο διαδίκτυο: Επεισόδιο 2ο: "Σειρήνες στο διαδίκτυο"     

3. Οδύσσεια στο διαδίκτυο: Επεισόδιο 3ο: "Συμπληγάδες"     

4. Οδύσσεια στο διαδίκτυο: Επεισόδιο 4ο: "Οι λωτοφάγοι"        

5. Οδύσσεια στο διαδίκτυο: Επεισόδιο 5ο: "Επιστροφή στην Ιθάκη"        

Καλή και ασφαλής πλοήγηση!

Ο Διευθυντής του Σχολείου
Μερκούριος Αυτζής     

     

Πέμπτη 24 Νοεμβρίου 2011

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΕΠΕΤΕΙΑΚΩΝ ΕΟΡΤΩΝ

Η ΕΠΕΤΕΙΟΣ ΤΟΥ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ Ε΄ ΤΑΞΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ
Με ιδιαίτερη σεμνότητα και την απλότητα που ταιριάζει στην περίσταση και στην ηλικία τους, οι μαθητές και μαθήτριες της Ε΄ τάξης του σχολείου μας έδωσαν την Πέμπτη 17 Νοεμβρίου 2011 ξανά τον όρκο της ελπίδας και της νιότης, τιμώντας εκείνα τα παιδιά που πριν 38 χρόνια πάλεψαν για να ξαναφέρουν τη Δημοκρατία στη χώρα μας.
Η εκδήλωση, την οποία επιμελήθηκε η δασκάλα της τάξης κ. Μανωλάκου Χριστίνα με τη βοήθεια της κ. Αγγελικής Ζωγράφου, μουσικού του σχολείου, που είχε τη διεύθυνση της χορωδίας και την επιμέλεια της μουσικής, πλαισιώθηκε με αφηγήσεις των μαθητών, ηχητικά ντοκουμέντα, σκηνικά δρώμενα και τραγούδια, μέσα από τα οποία τα παιδιά ζωντάνεψαν μνήμες από το Νοέμβρη του '73.
Ο επίλογος γράφτηκε από τους ίδιους τους μαθητές, οι οποίοι έδωσαν την υπόσχεση:
"Αν χρειαστεί θα κάνουμε κι εμείς το ίδιο!"



28η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940 28η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2011
Από τους μαθητές και μαθήτριες της Γ΄ & Δ΄ τάξης


Την επέτειο του"ΟΧΙ", τους Έλληνες φαντάρους, την ελληνίδα μάνα αλλά και τα παιδιά της Κατοχής θυμήθηκαν και τίμησαν οι μαθητές της Γ΄ και Δ΄ τάξης με λόγια, εικόνες και μουσική, που ακόμα και σήμερα φέρνουν μνήμες στους πιο μεγάλους σε ηλικία και συγκινούν τους νεότερους.
Την επιμέλεια της γιορτής είχαν οι δάσκαλοι της Γ΄ και Δ΄ τάξης κκ. Γιάννης Κοθώνας και Λίζα Δημητρίου, ενώ τη χορωδία καθοδήγησε και διεύθυνε  η μουσικός κ. Αγγελική Ζωγράφου.

               
Αγγελική Ζωγράφου
Μουσικός      

Σάββατο 19 Νοεμβρίου 2011

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΔΡΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΣΔΟΚΙΕΣ
      Εμείς οι δάσκαλοι στο 2ο Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο ΕΑΕΠ Μελισσίων, με υψηλό αίσθημα ευθύνης και με το μέταλλο της ψυχής μας καθάριο, ξεπερνώντας τις δυσκολίες που καθημερινά αντιμετωπίζουμε, σχεδιάζουμε και αγωνιζόμαστε για ένα σχολείο ίσων ευκαιριών για τους μαθητές μας, όπου η δημιουργικότητα και το πνεύμα αλληλεγγύης και αλληλοσεβασμού να είναι συνώνυμα της καθημερινής εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Για το λόγο αυτό αφενός επενδύουμε στο ανθρώπινο δυναμικό και προωθούμε την ευγενή άμιλλα και συνεργασία, τη αποδοχή στο διαφορετικό και το ομαδικό πνεύμα, προκειμένου να αντιμετωπίσουμε στη ρίζα τους τα όποια προβλήματα συμπεριφοράς, αφετέρου σχεδιάζουμε και αγωνιζόμαστε να αναμορφώσουμε και να εξοπλίσουμε τους ήδη υπάρχοντες χώρους (τις αίθουσες διδασκαλίας, τη Δανειστική Βιβλιοθήκη, την αίθουσα Πληροφορικής, την αίθουσα Πολλαπλών Χρήσεων, το Τμήμα Ένταξης, ούτως ώστε αυτοί όχι μόνο να γίνουν αισθητικά ζεστοί και φιλικοί αλλά και να παρέχουν στους μαθητές μας κάθε δυνατότητα ανάπτυξης της προσωπικότητάς τους.
Σύντομα, έχοντας  την υποστήριξη και βοήθεια τόσο του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, της Σχολικής Επιτροπής Α/θμιας Εκπ/σης του Δήμου Πεντέλης και των υπηρεσιών του Δήμου, όσο και την εθελοντική προσφορά ιδιωτών και Κοινωφελών Ιδρυμάτων, υλοποιώντας ταυτόχρονα με τους μαθητές μας Εκπαιδευτικά Προγράμματα πολιτιστικού και οικολογικού περιεχομένου, προσδοκούμε να έχουμε:
■ τη Σχολική Αυλή φιλική, αισθητικά όμορφη και καταπράσινη
■ το Αναγνωστήριο - Δανειστική Βιβλιοθήκη που λειτουργεί παράλληλα και ως αίθουσα Μουσικής κατάλληλα διαμορφωμένο και άρτια εξοπλισμένο
■ την Αίθουσα Πληροφορικής αναβαθμισμένη
■ την Αίθουσα Πολλαπλών Χρήσεων ανακαινισμένη και
■ όλους τους υπόλοιπους χώρους διδασκαλίας φιλικούς και ζεστούς.
Ευελπιστούμε μάλιστα στην προσπάθειά μας αυτή να έχουμε με το μέρος μας, συναγωνιστές, συμπαραστάτες, αρωγούς και συνεργάτες και όλους σας, τους γονείς, τους συμπολίτες μας, τους φορείς της πόλης, τις Μ.Κ.Ο., τους ανώνυμους και επώνυμους αναγνώστες του κειμένου αυτού. Από τον κηπουρό και την αρχιτέκτονα, τον ηλεκτρολόγο μηχανικό και τη ράφτρα, τον ξυλουργό και τη μαγείρισσα, τον κάθε είδους δεξιοτέχνη και πρόθυμο να βοηθήσει μέχρι τον ψυχολόγο και την κοινωνική λειτουργό, όλους...
Για να καταστήσουμε το σχολείο μας, το 2ο Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο ΕΑΕΠ Μελισσίων, ένα πολυδύναμο, πρότυπο και αναμορφωμένο παιδαγωγικό κύτταρο της τοπικής κοινωνίας, με ανεκτίμητη και διαχρονική την αξία του.


                                                                              Για το Σύλλογο Διδασκόντων
                                                                               Ο Διευθυντής του Σχολείου
                                                                                     Μερκούριος Αυτζής

Τρίτη 25 Οκτωβρίου 2011

ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΟΥ ΣΗΜΕΡΑ

Το Σχολείο του Σήμερα

Οκτώβρης του 2011, παραμονές Εθνικής Επετείου…
Η νέα σχολική χρονιά αριθμεί ήδη 6 εβδομάδες λειτουργίας… και το Σχολείο (το κάθε σχολείο), ως μικρογραφία της τοπικής κοινωνίας, εισπράττει και τις περισσότερες φορές καλείται να διαχειριστεί στο μέγιστο βαθμό ποικίλα κοινωνικά ζητήματα. Ζητήματα και προβλήματα που άλλοτε καθρεφτίζονται στα αθώα βλέμματα των παιδιών, άλλοτε μεταφέρονται από αυτά ποικιλοτρόπως στο εσωτερικό του.
Όμως τίθεται το ερώτημα:
- Είναι οργανωμένο, επανδρωμένο και κατάλληλα εξοπλισμένο το σχολείο του σήμερα, προκειμένου να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά τις πολυσύνθετες κοινωνικές και παιδαγωγικές προκλήσεις;
Η απάντηση ανήκει στον καθένα μας!
Η συγκεκριμένη ανακοίνωση δεν έχει ως στόχο να δραματοποιήσει ή να ωραιοποιήσει την όποια κατάσταση, αλλά να θέσει κάποιους προβληματισμούς που ίσως φανούν χρήσιμοι.
Φυσικά δε χωρά καμιά αμφιβολία για το τι σχολείο θέλουμε.
Ποιος δε θέλει ένα σχολείο οργανωμένο και πλήρως εξοπλισμένο με υποδομές, τους εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων στη θέση τους, τα βιβλία να περιμένουν από τον Ιούλη τους νέους μαθητές αναγνώστες και το νέο σχολικό προγραμματισμό από πριν σχεδιασμένο. Ποιος δε θέλει ένα σχολείο με ανθρώπινο πρόσωπο;
Στις προγραμματικές της εξαγγελίες για το «Νέο Σχολείο» η ηγεσία του υπουργείου προτάσσει το «πρώτα ο μαθητής»! Μήπως όμως θα ήταν ωφελιμότερο να προτάξουμε όλοι μας, με πρώτη την πολιτεία και τα αρμόδια όργανά της το «πρώτα ο άνθρωπος»;
Ο άνθρωπος εκπαιδευτικός, ο άνθρωπος μαθητής, ο άνθρωπος γονιός! Αυτοί οι τρεις πόλοι άλλωστε δεν αποτελούν το έμψυχο τρίπτυχο της ελληνικής εκπαίδευσης; Αυτοί δεν είναι οι κύριοι συντελεστές αλλά και οι τελικοί αποδέκτες της εκπαιδευτικής διαδικασίας;
Με τον άνθρωπο εκπαιδευτικό, τον άνθρωπο μαθητή, τον άνθρωπο γονιό τα σχολεία μας μπορούν και πρέπει να κάνουν βήματα μπρος, σ’ ένα περιβάλλον όπου θα κυριαρχεί πνεύμα συνεργασίας & αλληλεγγύης, δημιουργικότητας & προόδου, σεβασμού & αγάπης, σ’ ένα περιβάλλον απαλλαγμένο από τους κάθε είδους συνδικαλιστικούς ή και κομματικούς δογματισμούς αλλά και απελευθερωμένο από τα κάθε λογής ατομικά συμφέροντα και εγωπαθείς ιδιοτροπίες.
Άλλωστε περί του ανθρωπίνου προσώπου της παιδείας έχουν ήδη εκφραστεί κατά καιρούς μεγάλοι παιδαγωγοί και φιλόσοφοι. Ο Ρουσσώ και ο Πεσταλότσι, η Μοντεσσόρι και ο Ρούντολφ Στάινερ, οι θεωρίες και πρακτικές των οποίων βρίσκουν εφαρμογή μέχρι και σήμερα σε πολλά σχολεία στον κόσμο.
Ο Ελβετός παιδαγωγός Ιωάννης Ερρίκος Πεσταλότσι, βασισμένος στις παιδαγωγικές αντιλήψεις του Ρουσσώ, ενδιαφέρθηκε κυρίως για τον ψυχολογικό έλεγχο της ανάπτυξης του παιδιού, ενισχύοντας τις εσωτερικές του δυνάμεις. Επιδίωξε να διαπλάσει, μέσω της πράξης και της δεξιότητας, της σωστής αγωγής και διδασκαλίας, που δε στηριζόταν μόνο στα λόγια, αλλά είχε και έμπρακτη εφαρμογή, πολίτες με ηθικές και κοινωνικές βάσεις, απελευθερωμένους και αυθόρμητους.
Επίσης σύμφωνα με την Ιταλίδα παιδαγωγό Μαρία Μοντεσσόρι, οι βασικές αρχές της εκπαίδευσης είναι:
  • Ο σεβασμός στην προσωπικότητα του παιδιού και η ελευθερία του που θα βγει από την πειθαρχία.
  • Η εσωτερική και εξωτερική τάξη στη συγκρότηση του ανθρώπου.
  • Ο σεβασμός στο έμψυχο και άψυχο περιβάλλον.
  • Η ατομική προσπάθεια αλλά και η καλή συνεργασία με τον κόσμο του περιβάλλοντος.
·            Η μάθηση μέσω της έρευνας που θα δώσει τη χαρά για τη δουλειά και την ικανοποίηση για το αποτέλεσμα.
·            Η παντοειδής άσκηση για την απόκτηση δυνατοτήτων.
·            Ικανός άνθρωπος ίσον ευτυχής άνθρωπος.
Ενώ κατά τον Αυστριακό φιλόσοφο Ρούντολφ Στάινερ, η μάθηση είναι διεπιστημονική, με ενσωμάτωση της καλλιτεχνικής πρακτικής. Η Waldorf εκπαίδευση, της οποίας είναι ο θεμελιωτής, δίνει έμφαση στο ρόλο της φαντασίας, στην ανάπτυξη μιας νοοτροπίας που περιλαμβάνει τη δημιουργικότητα στην ολότητά της. Αποσκοπεί δε να προσφέρει στους νέους τη βάση πάνω στην οποία θα αναπτυχθούν ελεύθερα και ηθικά υπεύθυνα, προκειμένου να γίνουν ολοκληρωμένα άτομα. Να βοηθήσει κάθε παιδί να φέρει εις πέρας το μοναδικό πεπρωμένο του, η ύπαρξη του οποίου ξεκινάει από την ανθρωποσοφία.
Ας αναλογιστούμε λοιπόν κι ας επενδύσουμε στο κεφάλαιο «άνθρωπος» με ό,τι αυτό σημαίνει.
Πρωτίστως αυτό σημαίνει ένα ιδανικό και αισθητικά ευχάριστο σχολικό περιβάλλον.
Αναλυτικότερα, σε ό,τι αφορά την χωροταξική οργάνωση του σχολείου, με πρωτοβουλίες και την ενεργή συμμετοχή του Συλλόγου Διδασκόντων και του διευθυντή αλλά και την ουσιαστική υποστήριξη όλων των φορέων (του Συλλόγου Γονέων, των Προϊσταμένων, της δημοτικής αρχής, Μ.Κ.Ο., άλλων υπηρεσιών κλπ.) το σχολείο γίνεται το εργαστήρι αναζήτησης της γνώσης, η χαρά της δημιουργίας και του παιχνιδιού, ο χώρος της ισόρροπης και σφαιρικής ανάπτυξης της προσωπικότητας του νέου ανθρώπου. Με αίθουσες αισθητικά άνετες, ζεστές, όμορφες, εξοπλισμένες κατάλληλα και δικτυωμένες για την πληρέστερη αξιοποίηση των υπηρεσιών των Νέων Τεχνολογιών και της Κοινωνίας της Πληροφορίας. Με αναβαθμισμένο και αναμορφωμένο το ολοήμερο σχολείο- στην προοπτική του νέου Ολοήμερου, ώστε να αποκτήσει ουσιαστικότερο περιεχόμενο και να επιτελέσει σωστά τον παιδαγωγικό και κοινωνικό του ρόλο. Με περισσότερο πράσινο στο προαύλιο του σχολείου και ταυτόχρονη εκπόνηση προγραμμάτων Περιβαλλοντικής Αγωγής. Κατά την εφαρμογή τους οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί με βιωματικό τρόπο και ομαδοσυνεργατικό πνεύμα, σε συνεργασία με τις διάφορες περιβαλλοντικές οργανώσεις, θα είναι σε θέση αφενός να μεταμορφώσουν το χώρο δράσης τους αφετέρου να αλλάξουν νοοτροπίες, να καλλιεργήσουν την αισθητική τους και να αποκτήσουν περιβαλλοντική συνείδηση.
Για τον άνθρωπο μαθητή, ο χώρος του σχολείου θα πρέπει να είναι οικείος και τέλεια εξοπλισμένος. Αυτό σημαίνει ότι ο μαθητής θα πρέπει να νιώθει ασφάλεια, σιγουριά, εμπιστοσύνη, ότι μπορεί να εκφράζεται δίχως ντροπή, αναστολές ή φόβο. Να έχει ίσες ευκαιρίες και δίκαιη αντιμετώπιση στην προσπάθειά του να κατακτήσει τη γνώση. Να αξιοποιεί και να αναπτύσσει, χωρίς διακρίσεις και στο μέγιστο βαθμό, τις δεξιότητες και τις ικανότητές του. Να αναπτύσσει αυτόνομη δράση, συλλογικό πνεύμα και περιβαλλοντική συνείδηση. Μέσα από την υλοποίηση διαφόρων καινοτόμων προγραμμάτων και με την ενεργή συμμετοχή του να έρχεται σε επαφή με όλα τα αγαθά του πολιτισμού (το λογοτεχνικό βιβλίο, τη μουσική, το θέατρο κλπ.), να καλλιεργεί την κριτική σκέψη και τη συναισθηματική του νοημοσύνη. Να έχει άμεση και αποτελεσματική πρόσβαση στις Νέες Τεχνολογίες. Και όλα αυτά, αφού βεβαίως εξασφαλίσει πρώτα η οικογένειά του τα του ζειν, αφού πρώτα ο μαθητής του Ολοήμερου, για να αναφέρω ένα παράδειγμα, έχει εξασφαλισμένο το μεσημεριανό του ζεστό μαγειρευτό φαγητό και δε μένει σε αρκετές περιπτώσεις νηστικό. 
Για τον άνθρωπο εκπαιδευτικό: Το σχολείο θα πρέπει επίσης να είναι η προέκταση του σπιτιού του. Ο χώρος όπου εκτός από το να εργάζεται αρκετές ώρες την ημέρα να μπορεί να εκφράζεται και να δημιουργεί ελεύθερα, έχοντας υψηλό το αίσθημα ευθύνης, ασφάλειας και εμπιστοσύνης. Ο χώρος όπου σεβόμενος τους συναδέλφους του και το έργο τους, να προετοιμάζεται και να δρα ανεμπόδιστα, πάντα στα πλαίσια των κείμενων διατάξεων και να θέλει να μένει στο χώρο πέρα από τη λήξη του ωραρίου του. Για να είναι μάλιστα περισσότερο αποτελεσματικός, θα πρέπει σε συνεργασία με τους Σχολικούς Συμβούλους να δίνεται ιδιαίτερη έμφαση σε αποδοτικότερες μορφές επιμόρφωσής του για περαιτέρω επιστημονική και επαγγελματική κατάρτιση, προκειμένου να διαμορφώσει αποτελεσματικότερες εκπαιδευτικές παρεμβάσεις προς όφελος των μαθητών. Προηγουμένως όμως θα πρέπει να έχει εξασφαλισμένα τόσο για τον εαυτό του αλλά πρωτίστως για τους μαθητές του τα αυτονόητα. 
Σημαίνει τέλος ένα σχολείο ανοιχτό στην Κοινωνία. Στην περίπτωση αυτή ο διευθυντής της σχολικής μονάδας και κατ’ επέκταση το σχολείο αξιοποιώντας το θεσμικό τους ρόλο συνεργάζονται με όλους τους φορείς της πόλης και ενεργοποιούν προς όφελος των μαθητών και της προόδου όλες τις δυνάμεις. Οι «πύλες» ανοίγουν, το σχολείο αξιοποιεί τα χαρακτηριστικά του τόπου, τις εμπειρίες, τις γνώσεις, τις δημιουργικές ιδέες και τα μεγάλα αποθέματα τόλμης. Και οι γονείς των παιδιών  μέσω των Συλλόγων τους αλλά και ατομικά, σεβόμενοι τους διακριτούς ρόλους, προσφέρουν εθελοντική εργασία, όποτε και όπου τους ζητηθεί, τόσο στους χώρους εστίασης & δανειστικής βιβλιοθήκης όσο και στους χώρους υλοποίησης των διαφόρων προγραμμάτων (φυσικά εννοείται ότι προηγουμένως έχουν λύσει τα οικονομικά τους και δε βασανίζονται από το αν έχουν ή όχι να δώσουν στο παιδί τους ένα ποτήρι γάλα). Ταυτόχρονα ο διευθυντής με ενέργειές του και σεβόμενος τις αποφάσεις του συλλόγου διδασκόντων και με δεδομένο ότι τα οικονομικά του σχολείου είναι μείον και οι σχολικές επιτροπές υπερχρεωμένες,  ενθαρρύνει και υποστηρίζει κάθε πρωτοβουλία συναδέλφου που αποσκοπεί στην εξωστρέφεια και τη σύνδεση του εκπαιδευτικού έργου με τις ευρύτερες ανάγκες και τις απαιτήσεις της τοπικής κοινωνίας.

Μερκούριος Αυτζής
Εκπ/κός – Συγγραφέας
Διευθυντής του Σχολείου